Nigdy nie wiesz

Teofil Zraszacz ha ha ha

autor: Tomasz Lektorny

Idziemy przez Park Krakowski nagle podchodzi do nas jakiś facet. Tak na oko wiek studenta, długie włosy, czapka, zarost. Sami wiecie jak to się kojarzy i do tego proponuje nam książkę. 10 zł niby nie dużo, ale kto wie co to jest? Dobra, złożyliśmy się niech mu będzie. Dostaliśmy też dedykację oraz podpis autora. Super.

Książka zawiera 15 historii widzianych oczami różnych ludzi, ale zawierające jedną cechę wspólną: dotyczą postaci Teofila Zraszacza. Kilkanaście opisywanych przez kobiety, kilka przez mężczyzn. Ustawione od najkrótszego do najdłuższego. Początek może nie jest zachęcający, ale to co dzieje się w kolejnych opowiadaniach jest naprawdę świetne. Przynajmniej dla mnie, bo nie każdemu się to spodoba. Trzeba mieć pewne specyficzne spojrzenie na świat, ponieważ niektóre opowiadania nie należą do prostych w odbiorze i nie celują w czytelnika typowego. Mi bardzo podobały się praktycznie wszystkie historie, po prostu mnie urzekły i przeczytałem je jednym tchem. Można je porównywać trochę do Paolo Coelho albo do „Buszujący w zbożu”. Całkiem podobne klimaty, choć teofil jest bardziej wyrazistym bohaterem niż większość jakich można spotkać w popularnych powieściach.

Nie wiem co autor ma w głowie ale odpowiada mi to, szczególnie w niektórych momentach gdzie sytuacje są absurdalne a zarazem jakieś takie…magiczne. Idealnie odnosi się do tego cytat z książki:  „jakby przeszedł kilometr w oparach marihuany”.

Jeśli kiedyś spotkacie kogoś kto będzie wam proponował to dzieło, nie wahajcie się. Ja zaryzykowałem, i jestem z tego naprawdę zadowolony. Było wato.

Skomentuj

